21 Aralık 2012 Cuma

Karlı bir kış gecesiydi ve izledğim film "Deadfall"du.

Kış geldi! Bu sabah baktığım her yere kar manzarası hakim: ağaçların dalları kar yüklü, somurtkan çatılar bir yıldır biriktirdikleri kirlerini saklayabilmenin mutluluğuyla gülümsüyorlar bana. Ortalık bembeyaz. Büyük şehrin pisliği geçici bir süre için de olsa karlar altında. Camı açıyorum, ağızımdaki nefes buharlaşıyor, hava başka türlü kokuyor. Sokağa çıkıyorum hemen yamuk yumuk bir kardan adam çarpıyor gözüme, bir de kar topu oynayan neşeli çocuklar. Gülümsüyorum. Bir süredir face'te "3G: Gar, Gış, Gıyamet" gibi saçma sapan espriler dönüyor.Kısacası Avrupa'yı kasıp kavuran kara kış, dün yaşadığım şehri de ele geçirince, evde sıcak bir battaniyenin altına sığındım ve karlı bir film izledim.Tavsiye edermiyim diye sorarsanız "seyretmeniz ve seyretmemeniz arasında hayatınızda bir değişiklik olmayacağından seçim sizin " diye yanıt verirdim. 


Filmin adı "Deadfall", aksiyon niteliğinde bir drama. Filmdeki kar manzaraları görsel bir şölen niteliğinde.Başröldeki Eric Bana kötü adam olmanın hakkını çok iyi verebilmiş.
Filmin konusu ise şöyle: iki kardeş olan Addison ve Liza kumarhane soygunundan kaldırdıkları ganimetle Kanada sınırına doğru giderlerken kaza yaparlar ve kışın soğuğunda ortada kalırlar. Aynı sırada hapishaneden yeni çıkan boksör Jay şükran günü için , kazanın olduğu bölgede yaşayan ailesinin yanına gitmek istemektedir. Addison'un vahşi, insanlık dışı halinin tanığı olarak onun yaşam mücadelesini, ne pahasına olursa olusn hayatta kalma dürtüsünü,sadece kendini düşünme ve parayı kurtarma tutkusunu kendinizce açıklamaya çalışıyorsunuz, üstüste işlediği cinayetlerin nereye kadar varacağını, tüm bu gerilimin nerede biteceğini ve filmin ne şekilde sona ereceğini merakla bekliyorsunuz. Filmde en etkilendiğim sahne filmin sonuna doğru şukran günündeki akşam yemeğinde herkesin (iyi, kötü, masum, bahtsız, talisiz vs. gibi karakterlerin) masada oturduğu ve neye şükrettiklerini dile getirdikleri sahneydi. Gerilim, heyecan, aşk, aile, sevgi üzerine 90 dakikalık ufak bir dokundurma.Yani her filmde olduğu gibi kendi hayatımdan çıkıp başka birilerininkine sızdığım ufacık bir ara oldu bu benim için.
Aman siz siz olun,nerede va nasıl olursanız olun, daima iyilikten yana olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder